Ваше місто:
Чергові відділення ПАТ "МТБ БАНК" - Power Banking >>>
image/svg+xml

Як протидіяти телефонним шахраям

Важливо! Як протидіяти телефонним шахраям

Телефонне платіжне шахрайство є одним з найпоширеніших видів шахрайства, яке може стати причиною втрати грошей та конфіденційних даних. Шахраї можуть телефонувати від імені працівників банків, мобільних операторів, державних установ, щоб ошукати громадян. Телефонне шахрайство може приймати різні форми: від простих спроб виманити платіжні дані до складніших методів отримання конфіденційної інформації.

МТБ Банк ніколи не телефонує  клієнтам для отримання конфіденційної  інформації по картках та не використовує  чат-боти для зв’язку з клієнтами банку з метою дізнатися номер телефону або Ваші персональні дані.

ВАЖЛИВО!   

Конфіденційні дані запитують лише шахраї.  Тож за жодних умов не повідомляйте наступні дані ваших карток та рахунків:

▫ термін дії картки

▫ тризначний код безпеки на зворотному боці картки (код CVV2/CVC2)

▫ PIN-код картки

▫ паролі, що надходять вам у SMS-повідомленнях

▫ пароль до мобільного додатку МТВ360

▫ особисті ідентифікаційні дані: серія та номер паспорта, «таємне слово», останні операції за карткою

У разі якщо персональні дані картки стали відомі стороннім особам – НЕГАЙНО зверніться в Центр клієнтської підтримки МТБ Банку за номером 0800 500 255 та заблокуйте платіжну картку!

Радимо мати окремий телефонний номер для взаємодії з фінансовою установою, так званий «фінансовий номер», зареєструвати його та «прив’язати» до своїх паспортних даних, уважно стежити за тим, де розміщується інформація про фінансовий номер.

Як шахраї можуть викрасти номер телефону?

Вам телефонують та представляються працівником мобільного оператора та рекомендують замінити сім-картку, пропонують перейти на покращений тариф. Для цього просять продиктувати код із смс-повідомлення від мобільного оператора.

Пам’ятайте, працівники мобільних операторів ніколи не запитують коди з смс-повідомлень.

Такий код дає можливість шахраю зареєструватися від вашого імені  в онлайн-кабінеті на сайті мобільного оператора.

Шахрай реєструється та здійснює віддалений перевипуск сім-картки.

З цього моменту сім-картка у смартфоні власника номера не працює, а фінансовим номером телефону розпоряджається шахрай.

Привласнивши номер телефону, шахрай може зробити багато шкоди його власнику:

Щоб цього не допустити:

Не прив’язуйте фінансовий номер телефону до соціальних мереж, месенджерів та не використовуйте для авторизації в інших системах.

Не залишайте фінансовий номер як контактний номер в анкетних даних та не використовуйте для щоденного спілкування.

Щоб ошукати громадян та викрасти кошти з їхніх карток, шахраї можуть використовувати таку технологію, як спуфінг (підроблення).

Спуфінг – це технологія, коли шахраї маскуються під офіційне надійне джерело (наприклад, банк) для отримання доступу до конфіденційних даних, що дає змогу потім викрасти кошти. 

Спуфінг може бути реалізований через електронні повідомлення, смс-повідомлення, телефонні дзвінки тощо. Тобто людині телефонує чи пише шахрай, а на екрані гаджета відображається український номер банку, мобільного оператора, пенсійного фонду, податкової, поліції тощо.

Шахраї можуть використовувати спуфінг для підміни номера телефону та імітувати смс від банків. Наприклад, смс-повідомлення від шахрая може «підтягуватися» до ланцюжка листування з банком, тобто, коли ви відриваєте смс-повідомлення від шахрая, ви бачите попередні повідомлення від вашого банку. У такий спосіб шахраї маскують свої повідомлення під повідомлення банків.

Також, використовуючи технологію спуфінг, шахраї імітують дзвінки від банків.

Роботизований голос під різними приводами повідомляє про необхідність надання банківських конфіденційних даних фейковому працівникові банку. Отримавши ці відомості, зловмисники привласнюють кошти.

Щоб уникнути подібного шахрайства:

▪           перетелефонуйте банку самостійно! Якщо вам телефонує працівник банку, скажіть, що ви зараз перетелефонуєте самостійно на офіційний номер банку, зазначений на платіжній картці;

▪           нікому не повідомляйте:

✔        смс-коди від банків;

✔        три цифри на звороті картки (CVV-код);

✔        логіни та паролі від інтернет-банкінгу;

✔        пін-код до картки.

Яку інформацію може запитувати справжній працівник банку?

Коли ви самостійно телефонуєте до контакт-центру банку, працівник банку проводить віддалену ідентифікацію клієнта і вам будуть задавати питання щодо секретного слова, дня народження, місця проживання, паспорта тощо.

Але справжні працівники банків ніколи не запитають тризначний номер на звороті картки, смс-коди, паролі від інтернет-банкінгу, пін-код до картки. Будьте пильними, щоб не надати шахраям жодного шансу.

Важливо! Для зв'язку із МТБ Банком необхідно користуватись офіційним номером телефону підтримки клієнтів 0 800 500 255 та чат-центром, у який необхідно перейти тільки з офіційного сайту mtb.ua у розділі "Контакти" або з мобільного додатку МТВ360.

 

Цей Сайт використовує файли cookies для більш зручної роботи користувачів з ним. Сайт може запитувати вашу геопозіцію з метою відповідності політиці правовласників по поширенню контенту на певних територіях. Продовжуючи будь-яке подальше використання Сайту та/або сервісів Сайту, Ви погоджуєтеся з цим.

Прийняти