Ваше місто:
Онлайн банкінг для бізнесу
Чергові відділення ПАТ "МТБ БАНК" - Power Banking >>>
image/svg+xml

#ЗнайСвоїПрава

Як зрозуміти, які фінансові послуги є обов’язковими, а які банк тобі просто нав’язує?

Розберімось разом!

Наприклад, при відкритті рахунку кредитку оформлювати не потрібно!

А от оформлення страховки іноді є обов’язковим, як при оформлені іпотеки.

Але, якщо ти прийшов до банку обміняти валюту, а тобі пропонують страховку,

ти маєш право від неї відмовитися. Банк не має права відмовляти обмінювати валюту без оформлення страховки.

Купуй тільки ті послуги, які тобі справді потрібні. Якщо вирішив оформити запропоновану послугу, не поспішай ставити підпис, уважно вивчай умови договору з банком.

Пам’ятай! Банки мають право пропонувати своїм клієнтам послуги, але не можуть вимагати придбати їх.

Згідно зі ст. 55 Закону України “Про банки і банківську діяльність” банкам забороняється вимагати від клієнта придбання будь-яких товарів чи послуг від банку або від спорідненої чи пов'язаної особи банку як обов'язкову умову надання банківських послуг.

 

Якщо банк нав’язує непотрібні вам послуги:

  • напиши звернення на керівництво банку;
  • якщо ситуація не вирішилася і банк не припиняє дію послуг, від яких ти письмово відмовився, звернися до НБУ.

Як можна звернутися до Національного банку України:

  • написати до чат-боту “НБУ Контактний центр” в месенджерах (вайбері або телеграмі);
  • зателефонувати до контакт-центру – 0 800 505 240;
  • заповнити онлайн-форму для звернень на сайті НБУ за посиланням https://surl.li/msgv

Більше інформації читай на #ЗнайСвоїПрава https://promo.bank.gov.ua/know-your-rights/

#ЗнайСвоїПрава

Як дізнатися повну вартість кредиту?

По-перше, детально вивчи істотні умови кредиту, які банки публікують на своїх сайтах, там вказані загальні умови надання банком послуг кредитування (вид кредиту, розмір кредиту, валюта тощо).

Запропоновані індивідуальні умови залежатимуть від результатів оцінки банком кредитоспроможності клієнта.

По-друге, попроси у менеджера банку паспорт кредиту.

Паспорт кредиту – це документ, який містить основні умови кредиту, інформацію про реальну відсоткову ставку,  порядок повернення кредиту, додаткові комісії та платежі.

По-третє, уважно читай кредитний договір. Обов’язково перевір, чи включені до кредиту додаткові послуги та чи передбачені штрафи та комісії за умови дострокового погашення кредиту. Пам’ятай, законодавство не містить обмежень щодо дострокового повернення кредитних коштів, але перевіряти наявність таких пунктів у договорі все ж варто.

 

Якщо фінансова установа порушила твої права, звертайся до Національного банку України.

Як можна звернутися до Національного банку України:

  • написати до чат-боту “НБУ Контактний центр” в месенджерах (вайбері або телеграмі);
  • зателефонувати до контакт-центру – 0 800 505 240;
  • заповнити онлайн-форму для звернень на сайті НБУ за посиланням https://surl.li/msgv

Більше інформації читай на #ЗнайСвоїПрава https://promo.bank.gov.ua/know-your-rights/

 

#ЗнайСвоїПрава

Чи має право Банк змінювати тарифи?

Так, але Банк повинен попереджувати своїх клієнтів про зміни тарифів щонайменше за 30 днів. Це вимога Закону України “Про платіжні системи та переказ грошей”.

 

Банк може використовувати при цьому будь-який канал зв’язку (повідомлення у месенджері, мобільному додатку, телефонний дзвінок тощо), обраний клієнтом у договорі та розміщувати відповідну інформацію на своєму вебсайті.

 

Якщо банк не повідомив про зміну тарифу (не розмістив інформацію на сайті чи не повідомив іншими каналами зв’язку), ти маєш право вимагати повернення списаних коштів.

Напиши заяву на ім’я керівника банку.

 

Якщо не допомогло, звернися до Національного банку.

Як можна звернутися до НБУ:

Написати до чат-боту – НБУ Контактний центр в месенджер (вайбер або телеграм)

Зателефонувати до контакт-центру – 0 800 505 240 

Заповнити онлайн-форму для звернень на сайті НБУ за посиланням https://bank.gov.ua/ua/consumer-protection/citizens-appeals

 

Більше інформації читай на #ЗнайСвоїПрава https://promo.bank.gov.ua/know-your-rights/

#ЗнайСвоїПрава

Чи можна відмовитися від кредиту, якщо відпала потреба в коштах?

Так, ти маєш право відмовитися від кредиту, не пояснюючи причину, упродовж 14 календарних днів з дати оформлення.

Це право зазначене в Законі України «Про споживче кредитування».

Але такий пункт має ще бути передбачений у договорі з фінансовою установою.

 

Що потрібно зробити, аби відмовитися від кредиту?

  1. Звернутися до фінансової установи: написати заяву-відмову.
  2. Повернути фінустанові кредитні кошти разом з відсотками за користування, які передбачені умовами кредиту, упродовж 7 днів після відмови.

 

Якщо фінансова установа порушила твої права, звертайся до Національного банку України.

Як можна звернутися до Національного банку України:

  • написати до чат-боту “НБУ Контактний центр” в месенджерах (вайбері або телеграмі);
  • зателефонувати до контакт-центру – 0 800 505 240;
  • заповнити онлайн-форму для звернень на сайті НБУ за посиланням https://surl.li/msgv

Більше інформації читай на #ЗнайСвоїПрава https://promo.bank.gov.ua/know-your-rights/

#ЗнайСвоїПрава

#ЗнайСвоїПрава - фото - mtb.ua

У житті всяке буває.

Сьогодні була потреба оформити кредит, ти оформив, а завтра обставини змінилися – і вже кредит не потрібен.

Який вихід із ситуації?

Ти маєш право відмовитися від кредиту, не пояснюючи причину, упродовж 14 календарних днів з дати оформлення.

Це право зазначене в Законі України «Про споживче кредитування».

Але такий пункт має ще бути передбачений у договорі з фінансовою установою.

Що потрібно зробити аби відмовитися від кредиту?

  1. Звернутися до фінансової установи: написати заяву-відмову.
  2. Повернути фінустанові кредитні кошти разом з відсотками за користування, які передбачені умовами кредиту, упродовж 7 днів після відмови.

Якщо фінансова установа порушила твої права, звертайся до Національного банку України.

Як можна звернутися до Національного банку України:

  • написати до чат-боту “НБУ Контактний центр” в месенджерах (вайбері або телеграмі);
  • зателефонувати до контакт-центру – 0 800 505 240;
  • заповнити онлайн-форму для звернень на сайті НБУ за посиланням https://surl.li/msgv

Більше інформації читай на #ЗнайСвоїПрава  https://promo.bank.gov.ua/know-your-rights/

#ЗнайСвоїПрава   

#ЗнайСвоїПрава - фото 2 - mtb.ua

Гроші мають працювати, а не лежати під матрацом.

Депозит – один із найпоширеніших фінансових продуктів. Депозит надає можливість покласти «вільні» гроші на депозитних рахунок та отримувати відсотки. Звісно, до оформлення депозиту, як і до інших фінансових продуктів, потрібно ставитися відповідально.

Відкриваєш депозит, з’ясуй:

  • повну відсоткову ставку, яка може відрізнятися залежно від терміну вкладу (чим довший термін – тим вища ставка);
  • строк дії депозиту;
  • наявність додаткових комісій;
  • умови автопролонгації.

Також з’ясуй умови поповнення депозиту упродовж строку дії депозитного договору.

Банк може запропонувати вкладнику різні умови поповнення депозиту:

  • визначити максимальний або мінімальний розмір суми поповнення;
  • встановити строк, упродовж якого може здійснюватися поповнення. Наприклад, депозит відкритий на 12 місяців, а поповнення можливе упродовж перших 8 місяців з моменту першого внесення коштів на рахунок;
  • не встановлювати обмежень щодо розміру та строків поповнення.

 

Обирай депозит зі зручним для тебе способом отримання відсотків;

  • відсотки можуть надходити на твій поточний рахунок щомісяця або щокварталу;
  • другий варіант – ти можеш залишати відсотки на депозитному рахунку. Так відбувається капіталізація. Тобто ти будеш отримувати відсотки на раніше нараховані відсотки.

 

Якщо маєш питання про отримання відшкодування коштів за своїм вкладом у разі банкрутства банку та гарантування коштів на твоїх рахунках, звертайся до Фонду гарантування вкладів фізичних осіб: телефон: 0 800 308 108, електронна пошта: fgvfo@fg.gov.ua

Якщо фінансова установа порушила твої права, звертайся до Національного банку України.

Як можна звернутися до Національного банку України:

  • написати до чат-боту “НБУ Контактний центр” в месенджерах (вайбері або телеграмі);
  • зателефонувати до контакт-центру – 0 800 505 240;
  • заповнити онлайн-форму для звернень на сайті НБУ за посиланням https://surl.li/msgv

Більше інформації читай на #ЗнайСвоїПрава https://promo.bank.gov.ua/know-your-rights/

#ЗнайСвоїПрава

Вартість кредиту – це не лише  відсоткова ставка!

По-перше, з’ясуй повну реальну вартість кредиту з усіма комісіями. Ця інформація вказана у паспорті споживчого кредиту та істотних характеристиках, які банки публікують на своїх сайтах.

Істотні умови кредиту містять загальні умови надання банком послуг кредитування, але не є пропозицією з надання послуг.

Це означає, що запропоновані індивідуальні умови залежатимуть від результатів оцінки банком кредитоспроможності, проведеної на підставі отриманої від клієнта інформації та з інших джерел за наявності законних на це підстав. Індивідуальні умови кредиту надаються клієнту до укладення договору про споживчий кредит у формі паспорта споживчого кредиту.

Паспорт кредиту – це документ, який містить основні умови кредиту, інформацію про реальну відсоткову ставку,  порядок повернення кредиту, додаткові комісії та платежі.

По-друге, перевір, чи включені до кредиту додаткові послуги. Для цього – уважно читай договір.

По-третє, звертай увагу на нюанси. Наприклад, у кредитному договорі можуть бути передбачені штрафи та комісії за умови дострокового погашення кредиту, не зважаючи на те, що законодавство не містить обмежень щодо дострокового повернення кредитних коштів.

 

Якщо фінансова установа порушила твої права, звертайся до Національного банку України.

Як можна звернутися до Національного банку України:

  • написати до чат-боту “НБУ Контактний центр” в месенджерах (вайбері або телеграмі);
  • зателефонувати до контакт-центру – 0 800 505 240;
  • заповнити онлайн-форму для звернень на сайті НБУ за посиланням http://surl.li/msgv

Більше інформації читай на #ЗнайСвоїПрава https://promo.bank.gov.ua/know-your-rights/

#ЗнайСвоїПрава

#ЗнайСвоїПрава - фото 3 - mtb.ua

Хвилюєшся, що вклад не повернуть? Не хвилюйся, все буде добре.

У разі банкрутства учасника Фонду гарантування вкладів фізичних осіб вкладник отримає від Фонду відшкодування в межах 200 000 гривень, за винятком випадків, описаних в ч. 4 ст. 26 Закону України «Про систему гарантування вкладів фізичних осіб».

З переліком всіх учасників Фонду можна ознайомитися тут: https://bit.ly/34B8aYE

Нарахування відсотків за вкладами припиняється в день початку процедури виведення Фондом банку з ринку. А у разі ухвалення Національним банком України рішення про відкликання банківської ліцензії та ліквідацію банку, у день ухвалення рішення про відкликання банківської ліцензії та ліквідацію банку.

Якщо ти вперше укладаєш договір рахунку або вкладу, разом з ним банк також повинен надати Довідку про систему гарантування вкладів фізичних осіб та в подальшому ознайомлювати з нею не рідше ніж один раз на рік.

Небанківські фінансові установи не є учасниками Фонду, тобто твої кошти, розміщені в них під виглядом вкладу, не гарантуються Фондом. Це, зокрема, стосується вкладів фізичних осіб у кредитних спілках. У разі банкрутства кредитної спілки вкладники можуть втратити свої гроші.

Маєш питання щодо отримання відшкодування за твоїм вкладом?

Звернись до Фонду гарантування вкладів фізичних осіб – 0 800 308 108, fgvfo@fg.gov.ua

Більше інформації про права споживачів фінансових послуг читай на #ЗнайСвоїПрава https://promo.bank.gov.ua/know-your-rights/

Тобі відмовляють в кредиті, а ти не знаєш чому?

Проблема може бути в твоїй кредитній історії.

Кредитна історія – це досьє про всі поточні та сплачені кредити позичальника, яке містить інформацію про те, наскільки сумлінно та вчасно погашалась заборгованість.

Перевірити власну історію можна в бюро кредитних історій. В Україні зареєстровані сім бюро кредитних історій, з яких активними учасниками ринку нині є п’ять: ПрАТ «Перше всеукраїнське бюро кредитних історій», ТОВ «Бюро кредитних історій «Українське кредитне бюро», ТОВ «Українське бюро кредитних історій», ПрАТ «Міжнародне бюро кредитних історій» і ТОВ «Онлайн бюро кредитних історій».

За законодавством один раз упродовж календарного року записи щодо власних кредитів можна отримати безкоштовно. Усі подальші звернення впродовж року будуть платними.

Ще можна під’єднати SMS-інформування та бути в курсі будь-яких подій щодо кредитної історії. Ця послуга допомагає запобігти випадковим простроченням і захистити себе від шахрайства, але вона платна.

Хто має доступ до кредитної історії?

  • Власник кредитної історії.
  • Установи, які мають відповідну згоду від власника.

 

Навіщо перевіряти свою кредитну історію?

  • Насамперед це дозволить оцінити свої шанси на отримання кредиту.

Перед тим, як видати кредит, фінустанови перевіряють кредитну історію потенційного позичальника.

Це дозволяє фінустанові зрозуміти, наскільки сумлінно особа буде виконувати взяті на себе зобов’язання.

Саме на підставі поганої кредитної історії банк може відмовити потенційному клієнту у видачі кредиту, попри гарні доходи.

На що звертають увагу кредитори?

Насамперед – на наявність прострочок по кредиту.

Але відсутність кредитів також має значення.

Кредитору важливо знати, чи є потенційний клієнт активним користувачем кредитних послуг.

Оскільки за відсутності кредитної історії кредитору важко оцінити, як особа буде справлятися з кредитним навантаженням.

 

  • Виявити факт шахрайства.

Якщо виявилося, що хтось оформив на тебе кредит, потрібно звернутися з відповідною заявою до правоохоронних органів.

 

  • Виявити та виправити неточності або неактуальну інформацію в кредитній історії.

 

Що робити, якщо виявив недостовірну інформацію у своїй кредитній історії?

  1. Звернутися до фінансової установи, яка надала таку інформацію з вимогою актуалізувати дані.
  2. Звернутися до бюро кредитних історій та повідомити про наявність помилки у кредитній історії. Зі свого боку бюро кредитних історій звернеться до фінансової установи, яка подала таку інформацію, для уточнення даних.

Якщо фінансова установа порушила твої права, звертайся до Національного банку України.

Як можна звернутися до Національного банку України:

  • написати до чат-боту “НБУ Контактний центр” в месенджерах (вайбері або телеграмі);
  • зателефонувати до контакт-центру – 0 800 505 240;
  • заповнити онлайн-форму для звернень на сайті НБУ за посиланням https://surl.li/msgv

Більше інформації читай на #ЗнайСвоїПрава https://promo.bank.gov.ua/know-your-rights/

#ЗнайСвоїПрава

#ЗнайСвоїПрава - фото 4 - mtb.ua

Фонд гарантування вкладів відшкодує не тільки депозит! Гроші на рахунку теж не втратиш!

Кожному вкладнику Фонд гарантування вкладів фізичних осіб гарантує відшкодування коштів, які були залучені банком від вкладника (або які надійшли для вкладника) на умовах:

  • договору банківського вкладу (депозиту);
  • банківського рахунку;
  • через видачу іменного депозитного сертифіката.

Фонд гарантує відшкодування коштів, які були залучені банком в готівковій або безготівковій формі у національній або в іноземній валюті.

Гарантії поширюються на фізичних осіб, зокрема фізичних осіб-підприємців.

Відшкодування вкладів, залучених банком в іноземній валюті, відбувається у гривні за офіційним курсом НБУ на день почату процедури виведення банку з ринку.

Кожному вкладнику у кожному банку Фонд відшкодовує кошти в розмірі вкладу, включно з відсотками, станом на день початку процедури виведення Фондом банку з ринку, але не більше суми граничного розміру відшкодування.

200 000 гривень – максимальна сума відшкодування, незалежно від кількості рахунків в одному банку.

Також варто знати, що Фонд не відшкодовує кошти:

  • за вкладами у філіях іноземних банків;
  • за вкладами у банківських металах;
  • розміщені на рахунках, що перебувають під арештом за рішенням суду;
  • юридичних осіб;

Повний перелік таких випадків тут: http://surl.li/ptlw

Маєш питання чи гарантуються кошти на твоїх рахунках?

Звернись до Фонду гарантування вкладів фізичних осіб – 0 800 308 108, fgvfo@fg.gov.ua

Більше інформації про права споживачів фінансових послуг читай на #ЗнайСвоїПрава https://promo.bank.gov.ua/know-your-rights/

#ЗнайСвоїПрава

#ЗнайСвоїПрава – це інформаційна кампанія, мета якої – покращити обізнаність громадян про права та обов’язки під час користування фінансовими послугами.

МТБ БАНК є партнером Національного банку України і Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини в інформаційній кампанії та розповідає українцям, які вони мають права та обов’язки як споживачі фінансових послуг та куди звертатися у випадку порушення їхніх прав.

 

 

 

 

Цей Сайт використовує файли cookies для більш зручної роботи користувачів з ним. Сайт може запитувати вашу геопозіцію з метою відповідності політиці правовласників по поширенню контенту на певних територіях. Продовжуючи будь-яке подальше використання Сайту та/або сервісів Сайту, Ви погоджуєтеся з цим.

Прийняти